Ποιο είναι το άρωμα με τις περισσότερες πωλήσεις στο κόσμο;
Ποιο είναι το άρωμα με τις περισσότερες πωλήσεις στο κόσμο;
Πότε δημιουργήθηκε
Μέχρι την εμφάνιση του θρυλικού αρώματος Chanel No5 το 1920, οι αξιοπρεπείς γυναίκες μύριζαν σαν ολάνθιστους κήπους, φορώντας αποκλειστικά αρώματα λουλουδιών. Οι πιο βαριές μυρωδιές θεωρούνταν κατάλληλες μόνο για γυναίκες χαμηλότερης κοινωνικής τάξης ή πόρνες. Η Γκαμπριέλ -Κοκό- Σανέλ σκέφτηκε ότι η χρονική περίοδος ήταν κατάλληλη για ένα άρωμα μοντέρνο και απελευθερωτικό, κι ο Ρωσογάλλος χημικός και αρωματοποιός Ερνέστ Μπο, ανέλαβε την ευθύνη να το υλοποιήσει. Η Coco Chanel ήθελε κάτι καινούριο και έντονο. Ο Μπο εμπνεύστηκε από την καθαρότητα του παγωμένου τοπίου της βόρειας Ρωσίας (όπου είχε υπηρετήσει στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο). Χρησιμοποίησε ως βάση γιασεμί και τριαντάφυλλο, τα οποία ανέμιξε με αλδεΰδες, που του έδωσαν μια αίσθηση χειμωνιάτικης καθαρότητας και αισθησιασμού.
Γιατί… Νούμερο 5;
Το 1920, όταν η μαντάμ πια -στα 37 της χρόνια- Σανέλ ζήτησε από τον αρωματο
ποιό της ένα καινούριο, μοντέρνο άρωμα, της έφερε να διαλέξει ανάμεσα σ
ε 10 διαφορετικά δείγματα -καθένα εκ των οποίων είχε έναν αριθμό. Επέλεξε το νούμερο πέντε, λέγοντας: «Όπως κάθε χρόνο παρουσιάζω τις κολεξιόν μου την πέμπτη μέρα του πέμπτου μήνα του έτους, έτσι κι αυτό το άρωμα θα κρατήσει ως όνομα τον αριθμό πέντε. Νομίζω πως θα του φέρει γούρι».
Αξίζει να αναφέρουμε πως το πέντε ήταν ο τυχερός αριθμός της Chanel από την παιδική της ηλικία, κάτι που επηρέασε την απόφασή της να διαλέξει το συγκεκριμένο άρωμα.
Πως προωθήθηκε
Η επιτυχία του αρώματος ήταν άμεση και θεαματική! Δεν αρκούσε στη Σανέλ, η οποία ήθελε να μοιραστεί το νέο άρωμα με ολόκληρο τον κόσμο.
1924:
H πρώτη διαφήμιση του Chanel No 5 κάνει την εμφάνισή της στη Νέα Υόρκη. Ήταν μια μικρή τυπωμένη διαφήμιση, που ενημέρωνε πως τα αρώματα της Chanel ήταν διαθέσιμα σε πολυκαταστήματα. Αν το άρωμα είχε ήδη χαρακτηριστεί φαινόμενο στην Ευρώπη, η λέξη δεν αρκεί για να περιγράψει αυτό που σηματοδότησε η εμφάνισή του στην Αμερική.
1940:
Μετά τον πόλεμο του ’40, η Chanel σκέφτηκε έναν τρόπο να το διαφημίσει ακόμα περισσότερο, ανακοινώνοντας πως κάθε Αμερικανός στρατιώτης που βρισκόταν στο Παρίσι, θα μπορούσε να προμηθευτεί δωρεάν ένα μπουκαλάκι με το ποθητό άρωμα για να το κάνει δώρο στη σύντροφό του με την επιστροφή στην πατρίδα. Ατέλειωτες ουρές Αμερικανών περίμεναν υπομονετικά για ώρες προκειμένου να εξασφαλίσουν το πολύτιμο δώρο.
1954:
Ανέκαθεν υπήρχε στενή μεταξύ σταρ και αρωμάτων, αλλά όχι με την εμπορική μορφή που βλέπουμε σήμερα. Η άρρηκτη σχέση των διασημοτήτων και των ακριβών αρωμάτων άρχισε με την πρώτη λαμπερή παρουσία στον κόσμο της show business.
Το 1954 οι πωλήσεις του περίφημου Chanel 5, το οποίο μετρούσε ήδη μια επιτυχημένη παρουσία 33 χρόνων, εκτινάχθηκαν στα ύψη όταν, στην ερώτηση «τι φοράτε στο κρεβάτι;», η Μέριλιν Μονρόε απάντησε «μόνο πέντε σταγόνες Chanel 5».
Το Chanel No5 έγινε το απόλυτο σύμβολο θηλυκότητας που όλες οι γυναίκες επιθυμού
σαν. Τη δεκαετία του ’60, το διαφημιστικό σλόγκαν του, έλεγε απλώς την αλήθεια: «Κάθε ζωντανή γυναίκα στον κόσμο αγαπάει το Chanel No5».
Τέλος δεκαετίας ‘60:
Προς το τέλος της δεκαετίας του ’60 (αρχές αυτής του ’70), το άρωμα κινδύνεψε από την ίδια την εμπορικότητα και μαζική αποδοχή του. Για πρώτη φορά στην ιστορία του άρχισε να θεωρείται ξεπερασμένο. Η επιστροφή του κλασικού Νο5 στην εποχή της λάμψης του κινηματογράφου, συντελέστηκε με πρωταγωνίστρια αυτή τη φορά την Κατρίν Ντενέβ. Το «λαϊκό» άρωμα έγινε ξανά το θρυλικό μυστικό των αστέρων, που όλες οι γυναίκες ποθούσαν να αποκτήσουν.
Δεκαετία του ’90:
Η Ντενέβ, έδωσε τη θέση της στην Καρόλ Μπουκέ
2003:
Tη θέση της πήρε η Νικόλ Κίντμαν (αντί της αμοιβής των 3,7 εκατομμυρίων δολαρίων).
Σήμερα:
Πρόσωπο του αρώματος τώρα είναι η Γαλλίδα ηθοποιός Οντρέ Τοτού. Αντίστοιχα την τελευταία διετία, στην προώθηση του αρώματος συμμετέχει κι ένας άντρας -ο πρώτος στην ιστορία. Το όνομά του; Μπραντ Πιτ φυσικά.
Αγόρασε το Chanel No5 Άρωμα Τύπου



Dimitris Papadimitriou liked this on Facebook.